عطری که به بازار آمده، کدام است، بهتر است عطر را روی پوستمان آزمایش کنیم تا بتوانیم درباره آن داوری درستی داشته باشیم. برای آزمایش و انتخاب عطر، مقدار کمی از آن را روی مچ دست در ناحیه نبض بمالید، چند لحظه صبر کنید و سپس آن را ببویید، در آن زمان می توانید تصمیم بگیرید. اگر بوی عطر با پوستتان هماهنگ است، ولی می خواهید ملایمتر و یا ارزانتر باشد، اسانس، اسپری یاادوکلن آن را تهیه و استفاده کنید. این عطرها هم مانند عطرهای شرقیبوی تندی دارند اما قدری ملایم تر، دلپذیر تز و جاافتاده تر هستند. درون مایه بوی این عطرها رایحه ی چوب، خزه، صندل، سدر، و نعناع را در بر دارد. عطرهایی که در این گروه جای می گیرند می توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند. از جمله محبوب ترین عطرهای چوبی ادویه ای برای بهار انتخاب کنید به دنبال عطرهای با ادویه سبک مانند نعنا و برگ بو باشید. دارچین ، هل و جوز برای فصل زمستان مناسبتر هستند.مُشکی های مناسب بهارعطر های مشکی سبک برای استفاده بعد ازظهر در بهار عالی هستند. برای بهترین نتیجه عطری را انتخاب کنید که شامل مشک سقید باشد. عطرهایی که از مشک هایتیره تر یا مشک هایی که از عنبر سائل ساخته شده اند برای استفاده بهاره خیلی قوی هستند.انتخاب عطر با قدرت مناسب برای بهار.عطرها در پنج نوع مختلف ارائه میشوند که به ترتیب غلظت: perfume ، eau de parfum ، eau de toilette ، eau de cologne و محصولات معطر (مانند صابون ها ، لوسیون ها و .....) نامیده میشوند .اکثر خریداران بوهای با ماندگاری بالا را به خاطر افزایش ساعاتی که در طی بهار در بیرون از خانه میگذارنند انتخاب میکنند. باید توجه داشته باشید که هرچه غلظت ترکیبات بالا برود قیمت آن بیشتر میشود. یک عطر چوبی چند گلی؛ آمبری: گروه گستردهای از بوهای وانیلی و حیوانی همراه با بوی گلها و چوبهای متفاوت؛ چوب: عطر چوبهای معطر، به ویژه صندل و سدر، چرمی: خانوادهای از رایحههای دارای رگههایی از بوی عسل، تنباکو، چوب و قطران چوب که یادآور چرم هستند؛ قبرس: شامل رایحههایی متشکل از ترنج، خزه بلوط، پچولی و ماده معطری که از لادن به دست میآید؛ فوژه: به معنای سرخس در زبان فرانسه، و ساخته شده بر اساس رایحههای اسطوخودوس، کومارین (مادهای معطر با بوی وانیل) و خزه بلوط. بسیاری از عطرهای مردانه به این خانواده متعلق هستند.از سال 1945 نیز به علت پیشرفت در صنعت عطرسازی، گروههای دیگری به این دسته بالا اضافه شدهاند، شامل: گلهای درخشان، سبز، اقیانوسی / اوزونی، لیمویی یا میوهای، گورماند / اومامی (با رایحه خوراکیها یا دسر).یونانیان و رومیان عطر را از مصریان گرفتند. نزد کرتیان نیز محبوبترین گلها سوسن و رز بود. رونق یافت. شرکت های متعددی تأسیس شدند و طراحان بسیاری به این رشته جذب شدند. اکثر این طراحان اطلاع چندانی از عطرسازی نداشتند اما می دانستند که نحوه عرضه نقش حیاتی در موفقیت یک عطر دارد. در این سال ها، دیزاین های متفاوتی برای بطری های عطر ابداع گشت. بعد از بحران سال ۱۹۲۹، بازار عطر دچار رکود شدید شد و طرح بطری ها، ساده تر و محافظه کارانه شدند و اغلب با دستگاه ساخته می شدند و موتیف آن ها بیشتر از فیلم های هالیوودی و کلان شهرها گرفته می شد، نظیر آسمان خراش های نیویورک و... در دهه سی نیز، جنگ جهانی دوم مایه افول کیفیت عطر و نحوه عرضه آن گشت. اما با پایان جنگ جهانی دوم، عطر و همراه با آن بطری های عطر مجدداً جان گرفتند. طرح های این دوره بیشتر زنانه و رمانتیک بودند.امروزه، از بطری های عطر انتظار می رود که حس عطر را منتقل کند. بطری اولین چیزیست که به چشم می خورد و در تصمیم خریدار نقش مهمی دارد.
نرم افزار رايگان crm[ پنجشنبه 24 دی 1394 ] [ 2:15 ] [ Lori ]